Juletid

Då var julbak nr 2 avverkad. Herregud, jag som ALDRIG bakar! Jag kanske har fått mersmak? Känner mig som en ny Leila, dock med en något gråare och dystrare framtoning. Men ändå! Kanske har nya livet som mamma fått in mig på nya kokarstigar, eller så är det bara ytterligare ett infall i julens tecken?! Tiden får utvisa om det nyfunna bakintresset står sig in på det nya året.
Bakningen ägde rum hemma hos min moster Tina, där vi som ska fira julaftons kväll tillsammans, förberedde de söta tillbehören. Och idag infann sig den riktiga julkänslan. Äntligen. Till ljudet av White christmas och spraket från brasan, kunde inget annat än jul existera. Allt var rött, glatt och jättehärligt!
Kvällen och natten spenderas hos mina föräldrar. Ludvig är på vift och jag och Livan kände för att bli lite extra ompysslade. Det lilla knytet somnade redan halv sju och sover nu för natten. Så här sitter vi nu. Livlösa. Måtte natten gå fort, så vi får lukta på klimpen snart igen!









Kommentarer
Postat av: Emelie å

Vad duktig du är, en riktig höjdare i köket!! Godiset som ni gjort ser smaskens ut.. Imorgon ska jag göra knäck och lite mer kola..puss

2011-12-17 @ 23:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0