Sjukstuga!

Feber och förkylning och inte nådigt heller! Det är vad lilla jag har haft för mig i fyra dagar nu. Äntligen feberfri, men förkylning som forsar likt aldrig förr! Som tur är har Liv klarat sig än så länge, peppa peppa!
Ingen höjdare att vara sjuk, med en liten bebbe hemma på köpet, men nu har vi testat det också!
Idag kände jag mig något på bättringsväg, så Ida och Ville har tittat förbi på lite fika och mat! Så kul att äntligen få träffa dom. Var evigheter sedan! Och Ville som kryper mer och mer för varje gång och nu också med två nya gaddar på gång! Ojoj!
Nu är vi ensamma igen, Liv fick ett större sammanbrott här för ett tag sedan. Vi skulle försöka oss på den nya "buffningsmetoden", som Ida och Mikael kör med Ville nu! Den funkar som en smäck på honom, men Livet blev mest rasande och skällde ut mig efter noter. Efter en dos mat till, så somnade till slut den lilla snäckan. Tar nog några dagar att vänja henne. Tålamod är en mammas bästa vän. Varför vi då kör denna metod helt plötsligt, då äntligen lillan sover hela nätter? Kruxet är det att hon bara somnar om man bär och vaggar henne till sömns. Hon har ju haft en mindre åskperiod ett tag nu och har då krävt lite mer närhet, har vi trott. Mysigt?. Jovisst, lagom tills det att hon nu vägrar att bara lägga sig själv i spjälisen och somna av sig själv. Katastrof och helt omöjligt! Så därför nu buffningsmetod. Heja Anna Wahlgren. Tror jag hon hette...
Med niagarafallen ur bägge näsborrar, skall jag också snart bege mig neråt till Kurortsstaden på lite jobb! Det är tjejkväll och jag ska ha hand om en liten makeup-hörna och ge lite tips och råd. Ska bli kul att få komma ner och ands lite vuxenluft!
Bilder från dagen hittar ni hos Ida, säkerligen inom kort!
Glad torsdag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0