Din smärta är min smärta...

Idag var dagen då Liv fick sina första två sprutor. 3 månader gammal, totalt ovetandes om det onda som skulle ske. Hennes mamma har gått som på nålar hela dagen, vilket självklart den lilla känt av och mest vart orolig hela förmiddagen hon med...att man aldrig lär sig!
Trodde inte jag skulle vara så här blödig, men ack vad fel jag hade! Ludvig fick komma till undsättning, så efter vår mammagrupp då det var dags, stod han där som riddaren i skinande rustning och backade upp mitt skakiga jag!
Det gick bra! De var två som tog sprutorna samtidigt, en i varje ben, så fort gick det i alla fall...och tur var väl det! Liv skrek sitt högsta skrik jag nånsin hört hon skrika och usch vad ont det gjorde i hjärtat, men efteråt var det mest lite smågny och sen på väg hem igen så föll hon i djup sömn..Lillan sover än och stor lättnad har infunnit sig hos mamma. Hela 2 månader kvar till nästa spruta! Låt oss njuta!
Din smärta är min smärta, lilla bebis!


Liv i förmiddags, pigg och glad!

Liv för en stund sedan, innan hon somnade igen. Glansiga ögon och jättetrött..
Lille vän...

Aj aj aj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0