Mardrömsmorgon!

Usch vilken morgon! Lillan inleder den tidiga morgonen med att hosta och fräsa, helt igentäppt lilla stackarn! Livet verkar ha åkt på sin allra första förkylning - endast tio veckor gammal! Ringde BVC och fick lite tips, så nu är det saltkoklösning och högt huvudläge som gäller! Vi som hade sett fram emot en härlig mammaträff hos Ida och Ville, fick nu istället stanna hemma och kurera! Som om inte detta vore nog så glömmer jag ju också självklart att flytta bilen som står här nedanför, mitt i stan, på 1h-parkeringen, så en bot på 400 kr kom som en härlig överraskning till det redan existerande eländet! Så det var bara att klä på lillan jackan över pyjamasen, ner i bilen, leta upp en 24h parkering, då p-skivan var spårlöst försvunnen och inga pengar med mig! Ska jag skratta eller gråta!! Så efter en halvtimmas körning genom stan efter p-plats fick jag till slut ställa mig borta på Sveagatan!
Äntligen är vi hemma igen, genomsvettiga och förbannade! Lillan verkade iaf bli trött av färden, så hon sover djupt i sängen för tillfället...
Vill svära högt just nu, men då väcker jag bebben...


En sjuk, men glad Liv.

Gossebädd framför tv:n idag. Mormor kommer snart och gör oss sällskap...

Kommentarer
Postat av: Ida

Stackars lilla Liv! Hoppas att hon snart är frisk igen. På mammalunchen i dag var alla mer eller mindre förkylda så det är nog den tiden nu.

Du får köpa näsdroppar till lillan.

Krya på er!

Puss och kram

2011-10-12 @ 19:51:53
URL: http://idabengtsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0