Påskhelgen!

Så var de fem underbara påskdagarna snart slut. Så skönt vi har haft det. Tillsammans. Hela familjen. Ludvig har varit ledig ända sedan i torsdags, vilket har inneburit härlig efterlängtad familjetid!
Skärtorsdagen tillbringades hemma hos min mormor och morfar. Lek och bus hela dagen lång! På kvällen hade vi stora äran att få ha Hugo hemma hos oss på pizza- och filmkväll!





Långfredagen spenderades hemma i Veddige hos pappa. Liv fick sitt livs första påskägg och gissa om hon blev glad!
På kvällen hade vi Magnus, plus Familjen Asgeirsson/Wejrot på besök. Fick även bakat efterrätten till Påskafton, vilket var en liten pers i sig. Kakan som skulle ta cirka 20 min att baka, tog för mig ungefär två timmar! Bakning tillhör inte en av mina favoritsysselsättningar förstår ni. Men vad gör man inte! God blev den tack och lov!











Påskafton firades med frallfrukost, påskpresenter och senare en sockerchock tillsammans med mina föräldrar. Farligt att bo så nära Lilla Träslövs Finbageri som vi gör...
Kvällen blev en mycket trevlig sådan, hemma hos familjen Johansson tillsammans med Angelica och Johan. Där åt vi trerätters, drack massa rödtjut och införde, det allt för bortglömda "Groggbordet",  åter igen!
En riktigt fin påsk helt enkelt!


En liten påskindian!







Då Ville redan sov när Livan kom på besök, fick hon busa med hans pappa alldeles själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0